Programme from 20 to 21 Oct. 1918



Booklet

Bron: FelixArchief nr. 1968#130

This text has been generated automatically on the basis of scanned pages, using OCR software. Because of the historical typefaces used in the programme booklets, the output is not flawless.

Show the facsimiles of this programme booklet



88-96, Lozanas­traat, 15, Huide­vet­tersstraat en 20 Bi­jhuizen

Reini­gen en ln 't nleuwwass­chen van kleed­eren en kos­tu­men. Ver­zorgde be­di­en­ing, het fat­soen wordt be­houden. — De groot­ste spe­cialiteit ter plaatse voor het ver­ven van gemaakte kleed­eren en kos­tu­men en nieuwe stof­fen voor den verkoop. Ook wollen sarglën voor man­tels.

DE BESTE PRO­DUK­TEN DE MEEST BEK­WAME WERK­LIEDEN I SPE­CIALE IN­RICHTIN­GEN en OR­GAN­ISATIE I Rad­i­cale Ver­be­ter­ing

ln den di­enst der

COLS en MANCHET­TEN

min­der sleet en sti­jver dan vroeger.

~SFJ~ & r ict­nais

ROUSSEAU

..:—• 14, Of­feran­destraat, 14 1 —-

Spe­cial­ist voor Chronome­ters en met repeti­ties.

Ve­ran­der­ing van Uur­w­erken in ar­in­ban­den-uur­w­erken Al de Zwilser­sche uur­w­erken en Fran­sche pen­d­ulen door het huis verkocht hebben 3 JAAR waar­borg.

XAN­TOS

Komt zien naar onze Uit­stallin­gen

Hoog­ste Pri­jzen 105 MEIR 105 Hoog­ste Pri­jzen

RIBBY

De Groot­ste en bt­st­gek­ende

VERVERIJ en WASS­CHERIJ

Guil­laume CAMPO

Kun­sthandel

Oude en heden­daagsche schilder­i­jen Adres en bi­j­zon­dere Kun­st­ga­lerij

Parochi­aanstraat, 4

ANTWER­PEN

Besten­dioe Ten­toon­stellin­gen: van 11 tot 6 ure Zaal Wi­j­nen, Meir, 47.

Ga­lerie Lam­or­inière, Meir, 75. Zaal Buyle, Meir, 129.

Salon Campo, Leopold­straat, 51. Schat­tin­gen, Waaideerl­ngen, Open­bare verkooplngen, enz.

De per­so­nen welke oude of mod­erne schilder­i­jen wen­schen te verkoopen be­talen com­missie alleen in geval van verkoop.

Schoonheid sgesti cht

3, BOURLAS­TRAAT

SCHOONHEI­DSVER­PLEGINQ en PRO­DUK­TEN voor de TINT, MANU­CURE — MAS­SAGE. HAARVERF HENNÉ Mod­ellen voor het nieuw Coif­fure

Lava Ge­broed­ers

*j BU­REEL- en SCHOOL­GERIEF

4 pa­pier­han­del

BOUGH­Stlii

4 HO­P­LAND 22, ANTWER­PEN ï

Verkoopzaal VAART­STRft­flT, 2, nabij de Graan­markt

Bestuur: FRANS BAILLEUL. Bu­reel open van 9 tot 12 en van 2 tot 5 uren

Alle Maanda­gen open­bare verkoop­ing ten 11 uren T.U. voormid­dag, op de markt van het oud ar­se­naal, tegen­over de Graan­markt, te Antwer­pen, van aller­hande meube­len en mo­bi­laire voor­w­er­pen; en ten 312 TU. namid­dag, in de roepzaal Vaart­straat 2, aller­hande oude en ge­bruikte goed­eren. De te verkoopen meube­len en alle an­dere goed­eren kun­nen dagelijks ter roepzaal ge­bracht wor­den of zullen zon­der kosten ten huize wor­den afge­haald. Dezev­erkoopin­gen geschieden in de vo­ordeel­ig­ste voor­waar­den, zoo voor koop­ers als verkoop­ers. Voor alle in­lichtin­gen zich wen­den Vaart­straat 2, of Be­gi­j­nen­vest 42, ten huize van Frans Bailleul, een der oud­ste bestu­ur­ders van verkooplngen, die zich ook gelast met schat­tin­gen en verkoopin­gen ten huize bij steifgeval, uit oorzaak van vertrek, uitschei­d­ing van bedrijf, enz, enz. ———


Jacques B0L EIec­triek­w­erker

Bi­j­zon­dep door HH, Oog­meesters aan­bev­olen Lever­aar van het Ster­rekundig Genootschap

GLAS-NEUSN1JPERS in el­e­gan­ten vorm en goed passende. Steeds vo­ordeell­gepri­jzen. Vakkundige be­di­en­ing.

KLKC­TRISCHK AR­TIKE­LEN Het mag­a­z­ijn is open van 9 ure tot 20 ure (T l).). — Ges­loten op Zon- en Feestda­gen

ECOLE SPE­CIALE

BIZON DERE SCHOOL

19, KO­P­LAND, 19

ANTWS­flPEN *S

Vlaam­sch of En­gelsch of Snelschrift

of Duitsch * Spaan­sch » Boekhouden

» Fran­sch » Machien­schrift

5 Fr- per maand

(2 lessen per week)

Bi­zon­dere Lessen 2,50 Fr. per les. Prospec­tus N°.7 Op aan­vraag.

NIEUWE VEEft­GAN­GEN Men meldt dat er nieuwe leer­gan­gen gevormd wor­den van Vlaam­sch, Duitsch, Fran­sch, Spaan­sch en En­gelsch al­sook van Boekhouden, Han­del, Snelschrift en Machien­schrift. — De pri­jzen dezer leer­gan­gen zijn vast­gesteld op 5 fr. per maand, aan vang 1 en 15 No­vem­ber 1918. — In­schri­jvin­gen wor­den aangenomen In de ECOLE SPE­CIALE, HO­P­LAND 19.

Voor­berei­d­ing tot het exaam van Boekhouder en Ex­pert-Boekhouder te Bruis el. De Bestu­ur­der,

J. VAN SCHAEREN.

LED­ER­PA­PIEREN

Cha­grijn-,Moiré-en aile Fan­taziepa­pieren

NOODIG VOOR HET VER­VAARDI­GEN VAN

BRIEVEN­TASS­CHEN, OM­SLA­GEN voor PASPOORTEN en COM4TE1T­SKAARTEN, GEWONE-en PRACHT­DOOS­JES, BOEK­JES, BIN­NEN­WERK van SCHOE­NEN, ELEK­TRISCHE PILES, enz., enz.

BLINK­END, MARMER-en MOZAIEK­PA­PIER

In­pak­pa­pieren - Kar­ton

te -vetrlcr-ii gen:

Groothandel in Gek­leurde en an­dere Pa­pieren

OTTO VE­NIUSSTRAAT, 5, ANTWER­PEN

WBBBBBBBM


Op 1 No­vem­ber (Aller­heili­gen) en Zondag 3 Nov. om 4 en 8 1/4 torenuur Maandag 4, Dins­dag 5 en Don­derdag 7 Nov.

om 8 1/2 torenuur.

Zeven Groote Kun­stver­toom­n­gen

VAX

Nieuwe muziek­film, naar de beroemde op­erette, in 4 bedri­jven

Episo­den uit het leven van Franz SCHU­BERT

Al­ge­heele en gelijk­ti­jdige muzikale aan­pass­ing voor Zan­gen Ork­est,

naar werken van Franz Schu­bert ~z7~77777 EERSTE OPVO­ERIN­GEN IN BELGIË UITVO­ERDERS:

Lei­der: Heer FLOR AL­PAERTS, Toondichter

Leer­aar aan het Konin­klijk Vlaam­sch Con­ser­va­to­rium

Zang: Heer J. BO­GAERT, Bari­ton

Leer­aar aan het Konin­klijk Vlaam­sch Con­ser­va­to­rium

Klavier: Mejuf­fer ALICE PEETERS,

Ie Prijs met de groot­ste on­der­schei­d­ing aan het Kon. VI. Con­ser­va­to­rium

en het VER­G­ROOT ORK­EST der Konin­klijke Maatschap­pij van Dierkunde.

Beethoven

Beethoven! Wie, zelfs tuss­chen de min-bevoegde muziek­liefheb­bers, kent dien naam niet, die aan den kun­sthemel schit­tert met den zelf­den luis­ter als Rubens, Leonardo da Vinci, Michel-Ange en an­dere on­ver­ganke­lijke kun­ste­naars? Wie heeft niet onder de begeester­ing ges­taan zi­jner sonaten en sym­foniën? Wie heeft bij het aan­hooren van dit eige­naardig en bed­wel­mend, ver­lei­dend-zacht en wild muziek, niet het beeld van den grooten meester voor den geest gezien, zooals hij zoo menig­maal door schilders of graveerders ver­heer­lijkt werd?

Beethoven werd in 1770 te Bonn/a/Rhijn ge­boren. In zijne eerste jeugd toonde hij een ware af­keer voor de muziek, doch zijn vader ver­langde dat hij in zijne studiën voort­ging en wan­neer de eerste moeil­ijkhe­den over­won­nen waren, kreeg hij meer zin in de kunst en bleek wel­dra zijne groote schep­pingskracht.

Op twaalf­jari­gen oud­er­dom was hij reeds de groot­ste muzikant van zi­j­nen tijd. Hij werd leer­ling van den beroem­den Haydn, die in hem een knaap met ver­heven geest en groote toekomst zag.

Prins Jerome Napoleon had hem als kapelmeester gekozen en deze groote gunst, van­wege een vreemde prins, zette de prin­sen van den lande aan om den ge­nialen kun­ste­naar uit den nood te trekken.

Op dit oogen­blik trof de pi­jn­lijk­ste aan­doen­ing den ver­heven toonkun­ste­naar. Hij werd doof. Men zou peinzen dat dit on­geluk hem voor immer zijne schep­pingskracht in de mnziek ont­nam; wel in­te­gen­deel; hij ontvluchtte de wereld, sloot zich in de een­za­amheid op, en — na geheele dagen in de boss­chen het in­ner­lijke muziek zi­jner ziel aan­ho­ord te hebben — ver­vaardigde hij zijne schoonste meester­stukken, dewelke hij dan bij zijne tehuiskomst uit het geheugen af­schreef.

En ’t is alzoo dat wij, na an­der­halve eeuw, nog in ver­vo­er­ing staan voor deze zoo zui­v­ere muziek­stukken; zoo volledig op tech­nisch ge­bied, zoo gewaagd en zoo vooruit­loopend voor den tijd waarop zij geschreven zijn, dat wij mee­nen dat zij slechts van gis­teren het licht zagen.

Beethoven had een zeer be­wogen leven, gemengd met groote teleurstellin­gen, dik­wi­jls vernieuwde zedelijke en lichamelijke smarten en liefde­savon­turen, die hem slechts ver­driet be­zorgden.

Deze film toont ons Beethoven ver­liefd op een her­bergmeisje, zoo ver­schil­lend van de wereld­sche damen die hem te Wee­nen om­rin­gen. Doch het jonge meisje be­mint zek­eren Taut­en­fels, die, de moeite van zijn tegen­str­ever ziende, dezen met zi­j­nen doo­d­elijken haat achter­volgt tot aan het graf.

Taut­en­fels, een weinig in­nemend figuur, dri­jft den spot met de on­gelukkige, en wil met gravin Wan­gen­heim huwen, doch Beetho-


ttt­traim­prasiK­sisHöüt

I Ge­bruikt ti­j­dens de Poos in de Drinkzalen:

Extra Ger­sten 1/2 0.30 I Koffie, 1.10

I Blonde » 0.45 | Melk 0.90 |

I Gro­seille, Grena­dine 1.10— Limon­ade 0.60 â

Pub­lieke Ver­toonin­gen met Muziek

Zondag 20 Oc­to­ber*, om 4 en 8 1/4 t. u. en Maandag 21 Oc­to­ber, om 8 1/2 t. u.

MET DE MEDEW­ERK­ING VAN

Mevrouw Elisa Lev­er­ing, So­praan Mejuf­fer Alice Peeters, Pi­aniste

Eerste Prijs met groot­ste on­der­schei­d­ing van liet Konin­klijk Vi­aam­scli Con­ser­va­to­rium

I. Cori­olan, open­ingsstuk L. Van Beethoven

.BEETHOVEN

boeiende schets uit het leven van den leroem­den toondichter Bi­j­zon­dere muziekaan­pass­ing — Werken van Beethoven

Ie deel

3. Drie Liederen L. Van Beethoven

a) De eere Gods in de Natuur (met orgel­begelei­d­ing)

b) Meilied

c) De Kus

Mevrouw ELISA LEV­ER­ING 4- BEETHOVEN, 2e deel

5. Sonate pathétique L. Van Beethoven

Klavier: Mejuf. ALICE PEETERS

6. BEETHOVEN, 3* deel

Poos

Bericht voor Ce Avon­Cver­toonl­naen. — Om de muziekuitvo­erin­gen ni­ette storen, zal het pub­liek dat de plaat­sen van het Gelijkvlo­ers bezet, alleen­lijk toe­gang hebben tot de Lava­to­rys en IV. C. (voor dames en heeren) in­gericht in den Win­ter­tuin en in het Koffiehuis (toe­gang langs de Marmeren Zaal).

* mpisj mw5im­roT

I Ge­bruikt ti­j­dens de Poos in de Drinkzalen: g

Extra Ger­sten 1/2 0.30 I Koffie, 1.10

Blonde » 0.45 I Melk 0.90

K Gro­seille, Grena­dine 1.10— Limon­ade 0.60 j|

8. Con­cert-Aria (Ah! per­fido) L. Van Beethoven

Mejuf. ELISA LEV­ER­ING

Gedurende de film wor­den de vol­gende mukiek­stukken uit­gevo­erd:

Ser­e­nade ,

Menuet

Ro­mance in Fa, voor viool I

Polon­aise voor klavier F

Sonate (Clair de Lune) voor klavier ) l Van Beethoven

Pas­torale (6e Sym­fonie) I

Fidélio, fan­tazie 1

Ada­gio Cantabile (Sonate pathétique)

Larghetto uit de 2e Sym­fonie

Bericht. — Ti­j­dens de uitvo­er­ing der muzieknum­mers wordt het geacht Pub­liek ver­zocht de plaat­sen niet te ver­laten.

DE DEUREN DER ZAAL ZULLEN GES­LOTEN BLI­JVEN.

BERICHT: Het is streng ver­bo­den plaat­sen voor te be­houden.

Om stoor­nis te belet­ten, zal ti­j­dens de avond-ver­toonin­gen de uit­gang der Bene­den­plaat­sen langs den Tuin; die der Gaan­der­i­jen langs de Sta­tieplaats geschieden.

L. W. Het bestuur voor­be­houdt zich het recht den spel­wi­jzer te ve­ran­deren.


Hpn

ven, die deze smart aan het her­bergmeisje wil sparen, ver­wit­tigt zi­j­nen wel­doener, prins Lich­nowsky, opdat hij zich tegen die verbin­te­nis zoude verzetten.

Beethoven heeft daarna een ander doch even zoo on­gelukkig liefde­savon­tuur met de schoone gravin Guc­cia­rdi, en het is wederom Taut­en­fels, die hem eene ont­goocheling be­zorgt. De toonkun­ste­naar kan aan deze schokken niet wed­er­staan en valt erg ziek. Wan­neer hij geheel her­steld is, begeeft hij zich aan het hof te Baden, waar hij het geruste leven, vindt het­welk zi­j­nen toe­s­tand past.

Als­dan komt de doofheid eene nieuwe richt­ing aan zijne smarten geven, ter­wijl een on­waardige neef, wien hij eene blinde ge­ne­gen­heid toe­draagt, zijn bestaan komt ver­gallen. Taut­en­fels be­di­ent zich van dien neef om zijn tegen­str­ever te ver­plet­teren. Hij trekt den jon­geling in aller­lei avon­turen, die hem tot de zelf­mo­ord bren­gen. Beethoven kan Üe ne­gende sym­fonie nog voleindi­gen, doch dit­maal ver­plet­tert de ziekte voor goed den ver­maar­den kun­ste­naar en hij sterft te Wee­nen op 26 Maart 1827.

De Eere Gods in de Natuur

De hcem’len zin­gen den lof des Heeren Door’t ruim weer­galmt zijn eeuwige naam De wereld roemt hem, hem pri­jzen de zeeën, Verneem, o Men­sch, hun god’lijk wo­ord-Wie draagt des hemels on­tel­bare ster­ren? Wie voert de zon langs hare baan?

Zij komt, en schit­tert en groet ons van verre En zegeviert gelijk een held ibis).

Meilied

Hoe heer­lik streelt me de lieve mei!

Hoe glanst de zonne! Hoe lacht de wei! De bloe­men wrin­gen de zwach­tels los, En zan­gen klinken uit loof en bosch!

En ieder harte wordt warm gekust,

O aarde! o zonne.! o heil! o lust!

O liefde, zoo schoon en teer

Als mor­gend­woiken in ’s hemels sfeer!

Gij ze­gent mildig het veld met glans,

Met bloeisel, geuren, de wereld gan­sch O meis­jen, meis­jen, U min ik zeer,

Gij schenkt mij de liefde, de re­in­ste weer. Zoo mint de vogel het zoet geneur,

De lucht, de bloe­men, de hemel­geur.

Hoe ik u lieve met lustig bloed,

Gij, mijne lent’, mijn vreugd en moed! Kom vroo­lik zin­gen en dansen, kind!

Zij steeds gelukkig, als gij me mint!

De Kus

Eens trof ik Chloë een­zaam aan En kussen wild’ ik haar 1 En kussen, kussen, kussen Wild’ ik haar I

Edoch, zij sprak: «'k Zal roepen gaan! ’k Zal roepen! (3 maal)

Staak al uw moeite maar, ( .

Uw moeite maar!.... i 1 IS

Ik waagd’ het toch, en kust’ heur dra, En kust’ heur dra!

Ik schonk heur geen genâ [bis)

En riep zij niet? Ja wel, zij riep, zij riep!

Doch lan­gen tijd daarna!...

Doch lan­gen lijd daarna!...

Doch lan­gen, lan­gen, lan­gen, lan­gen, lan­gen, lan­gen, lan­gen, lan­gen, lan­gen tijd daarna!

Lang daarna!

Ja lan­gen, lan­gen lijd daarna!

Laaghar­tige, mei­need’ge, trouw’looze en wreede man,

Ge ontvliedt mij?

Moet mij dit dan uw aller­laatst vaar­wel zijn?

Waar zag men ooit nog on­mee­doogen­der bestaan? Ga, hartelooze! ga en vlucht ver van mij, den toorn der Goden ontvlucht gij nim­mer! Woont in den hemel recht, woont daar genâ, bei­den te saam berei­den dan uwe straffe!

U volgt mijn schimme!

Alom, waarheen gij gaat, ver­volgt u mijne wrake!

’k Hoor reeds des Hemels woede ont­bran­den, zijn blik­sems zie ik flit­send uw god­loos hoofd om­sling’ren, Ach, neen! Laat af, o wrek­ende Goden!

Spaart die pijn aan mijn hart, sla mij uw toorn!

Heeft hij de trouw ver­geten, toch ik wil trouw zijn; voor hem wou ’k leven, ik wii voor hem ook ster­ven!

Uit genâ, o ga van mij niet henen!

Konde ik leven zon­der u?

Weet, mijn lief, mijn aangebe­den,

’k zou van wee­dom dra ver­gaan 1

O bar­baar, bar­baar, gij ziet mij ster­ven! Geen er­bar­men kent uw hart? Waarom trouwe liefde loo­nen met zoo hopeiooze smart?

Zeg mij dan, is zooveel jam­mer Geen genâ, geen deer­nis waard?


KINKHOEST VERK­OUD­HEID, VALLING

De hevig­ste aan­vallen van Kinkhoest of Sli­jmhoest genezen bin­nen de veer­tien dagen met

Chris­tiana Balsem

en Siroop

Prijs: Reme­die com­pleet fr. 2.50

GrooteEugelsche Apotheek

Fal­con­plein 35 én Lange Koe­poort­straat 24

ANTWER­PEN

Ito (Pétpopole

gpoep­soise

N, M. van Verzek­erin­gen ges­ticht in 1900 VRAAGT GOEDE AGEN­TEN

voor hare nieuwe afdeellng

Kap­i­tal­isatie

GEMAKKE­LIJK WERK

HOOG COM­MISSIELOON

Leysstraat 19

ANTWER­PEN

PA­PIER­HAN­DEL f

§ftN£0UC­NERIi!

J{('op­land 22, Antwer­pen f

REG­IS­TERS, DAG­BOEKEN, KOPI­JBOEKEN, KLASSEERDERS, enz.

Beste zegel­lak in ver­schil­lende kwaliteiten.

DE„S°vSDE alle soorten ZEEPEN

(met Band­jes)

zaoals Mais­che Zeepen, Witte Zeepen, Toi­lette Zeepen en al wat den wasch aan­gaat, zijn en bli­jven nog al­tijd Ki­ap­dorp, 51, Antwer­pen en bi­jhuizen: St. An­to­niusstraat, 1 en Kathe­li­jn­evest, 12, Antwer­pen.

Turn­f­coutschebaan, 85, Borg­er­hout IN 'T GROOT F. VAN DER STÜYF IN 'T KLEIN

Brengt uwe OUDE HOE­DEN naar de

V Hoe­den­maker

H. VAK DE KER­CK­HOVE-VÄH EYNDE

DAMBRUGGES­TRAAT, 22, ANTWER­PEN waar men er gan­sch Nieuwe Hoe­den van maakt en naar het laat­ste model.

«

SVWWWWWl

MEDE­BURG­ERS,

LAAT U BE­WAKEN DOOR

Waak­di­enst -De Nachtron­dewelké U de meeste waar­bor­gen geeft voor goede be­wak­ing en vertrouwd per­son­eel. Bu­reel: Jo­den­straat 8, Open dag en nacht.

IN­STI­TUUT giräUidet

Tol­straat, 69, Antwer­pen. (Tram­li­j­nen l, 5, 4,5.)

Roudip­gleer - Dan­skunst - Schoonhei­d­soeïenip­gen Gewoon­ten Ge­bruiker?

Te be­gin­nen met Woens­dag, 2 Ok­to­ber 1918, Herne­m­ing der Win­ter-leer­gan­gen, om­vat­tende de aan­leer­ing van alle klassieke -, figuur- en mod­erne sa­loon­dansen. als: Een- en Tweestap, Bostango, Drie-Boston, Tango, Schotch-Time, Max­ixe, Royal-Boston, Lulu-Fado Hési­ta­tion-Wals, Ka­narie-dans, Fox-trot

In­schri­jvin­gen wor­den van af heden tot uiter­lijk 30 Sep­tem­ber, dagelijks aangenomen tuss­chen 3 en II uren ( Torenuur) - Bi­j­zon­dere lessen in ’t In­sti­tuut en ten huize. —

— Prospec­tus op aan­vraag —


Boucherie du Sud

Huis van vertrouwen. — Ges­ticht in 1884

Cor­nelis­sen-/\erts

85, ZUIDER­LEI, 85, /ANTWER­PEN

Beste kwaliteit VLEESCH aan matige pri­jzen

StruLld­cen. voor;£2o laten n Kooken

Men bestelt ten huize

Ythe dagen verkri­jg­baar

VLEESCHBOU1L­LON aan 0.40 de liter

IJ» ’T GROOT . —+ IR ’T HUHirl

1 Brouw­er­i­jen AR­TOIS Naam, LEu“pii?

Mag­a­z­ijn: - De­pots van Antwer­pen - Bu­reel:

62, Vlaam­sche Kaai, 62 | 25, Gi­jze­laarsstraat, 25

BOCK . PILSEN « FONCÉE (Mu­nich) DUBBEL GER­STEN (Bavière) en B S T bi­j­zon­der tafel­bier J in vaten en in fless­chen

5 BOCK­sPILSEN, in ver­bruik AL­HIER

DG3Stl

api ümi lünffüiii

•>I£KAJVI£KC TA P UT KL O P PS P U —

Vertrekuren der treinen ANTWER­PEN-BRUS­SEL 5.37 — 8.45 - 2.20 - 5.37 - 8.56 torenuur.

Vertrekuren der treinen BRUS­SEL-ANTWER­PEN 5.58 — 8.10 - 12.30 - 5.43 — 11,38 torenuur.

DE BESTE TOI­LET­ZEEP bli­jft nog al­tijd

Wacht U voor na­maak­sels. — Eenig de­pothouder der

Zeepziederij RASSE Brus­sel

VELD­STRAAT, 54, BORG­ER­HOUT

DUCHEYNE Eier­markt, 35,

ANTWER­PEN

Bor­du­ur­w­erken en reeken­inp op kieed­eren en Bloezen.

— Damen-IM ieuwighe­den —

POINTS CLAIRS KON­TEN


TWEE GROOTE SUC­CES­FIL­MEN

Als de Men­schen on­trouw wor­den

Nieuw Drama­tisch film­spel, in 4 dee­len PRACHTIGE FILM